Wednesday, December 7, 2016

SERLAHKAN IMPRESSIONIS RAHSIA ANDA DENGAN PRODUK TERBARU JOTUN – MAJESTIC DESIGN

clip_image002

Pemilik rumah moden sering mencari sesuatu yang boleh mengemekukan keistimewaan rumahnya. Kini, Jotun menjawab persoalan mereka dengan produk terbarunya – Majestic Design. Majestic Design adalah cat design dalaman rumah premium yang khas dicipta untuk mencantikkan rumah pemilik mengikuti gaya pemilik tersendiri; dengan ini pemilik dapat menciptakan memori serta membawa perbezaan personaliti pemilik ke dalam rumahnya. Sekali dengan pelancaran produk terbarunya, Jotun telah mengadakan sebuah prapertunjukkan Trend Warna Global 2017, di mana ahli media dan anggota komuniti rekabentuk dalaman dijemput datang untuk menyaksikan, merasai, menyentuh, dan mendapat inspirasi daripada warna-warni dan design alam.

“Di Jotun, kami percaya dalam setiap orang terdapat seorang impresionis, dan pemilihan terhadap warna dan corak adalah sesuatu yang amat peribadi. Dengan Jotun Majestic Design, anda boleh membawa sebuah dunia kesan untuk menggemilangkan rumah anda serta mengubah suasana dalaman rumah anda untuk mencerminkan gaya anda sepenuhnya”, kata Lisbeth Larsen, Pengurus Warna Global Jotun.

Diilhamkan oleh keindahan alam semula-jadi, Majestic Design ini mengambil ilham reka bentuknya daripda tiga pemandangan terindah:

  • Majestic Design Pearl – gayanya meniru ketenangan kabus pagi hari dengan kemasan pearlescent;
  • Majestic Design Prestige – dengan kemasan mewah berlogam yang terkenang-kenang awan-awan indah matahari terbenam; dan
  • Majestic Design Diamond – bagaikan suasana cerita dongeng dengan berjuta permata dan bintang menyinari dalam langit malam.

Kesemua tiga jenis inspirasi senang ditangkap dan dijelmakan pada dinding dengan reka bentuk mewah demi keangguhan rumah pemilik.

Mencipta design sendiri kini lebih mudah dengan konsep ‘DIY-friendly’ Jotun. Dengan cara aplikasi mudah yang disediakan oleh pakar kami, ia telah diuji dan terbukti oleh pemilik rumah ramai bahawa kini anda boleh mengecat kediaman anda seperti profesional tanpa kesukaran.

Pemilik rumah juga dijemput untuk mengambil ilham dari Trend Warna Global Jotun 2017. Dengan tujuan membawa alam kami ke dalam rumah anda, trend tahun depan menampilkan campuran kekayaan warna dan gaya yang mencerminkan kecenderungan masa kini melalui tiga palet warna lembut: ‘Nordic Living’, ‘Urban Living’ dan ‘Continental Living’. Tujuan semua warna  Jotun adalah untuk menyenangkan kehidupan pemilik dan mewujudkan kediaman yang bertenaga, tenang, dan penuh inspirasi.

“Pelancaran Majestic Design bersama dengan Jotun Global Colour Trends 2017 ialah satu kesinambungan perjalanan pengindahan kami, menerajuian inovasi produk dan trends warna serta mengukuhkan kedudukan Jotun sebagai jenama terunggul untuk bangunan-bangunan ikonik dan rumah yang cantik”, kata Chen Lee Siong, Pengurus Besar Jualan dan Pemasaran untuk Jotun Malaysia & Singapura.

 

###

LEMBARAN FAKTA MAJESTIC DESIGN

Mengambil ilham dari keindahan alam semula jadi, Majestic Design menangkap intipati tiga pandangan inspirasi alam semula jadi. Majestic Design Pearl – gayanya meniru ketenangan kabus pagi hari dengan kemasan pearlescent; Majestic Design Prestige – dengan kemasan mewah berlogam yang terkenang-kenang awan-awan indah matahari terbenam; dan Majestic Design Diamond – bagaikan suasana cerita dongeng dengan berjuta permata dan bintang menyinari dalam langit malam. Kesemua tiga jenis inspirasi senang ditangkap dan dijelmakan pada dinding dengan reka bentuk mewah demi keangguhan rumah pemilik.

Majestic Design Pearl ialah cat reka bentuk hiasan pendalaman separa legap premium yang mewujudkan dinding-dinding bergaya dengan kemasan pearlescent. Ia datang dengan pelbagai warna yang dipilih dengan teliti untuk anda.

Majestic Design Prestige ialah cat reka bentuk hiasan dalaman separa legap premium yang mewujudkan pandangan berlogam yang mewah dan rasa. Ia datang dengan pelbagai warna keemasan.

Majestic Design Diamond ialah cat hiasan reka bentuk bertekstur hiasan dalaman premium yang memberikan kesan kilauan berlian untuk menambah glamor segera menambah glamor dan kesan wah kepada dinding-dinding anda.

 

Mudah mereplikakan keputusan profesional DIY

Untuk memastikan reka bentuk asli Jotun mudah untuk direplika, dicapai, dan diaplikasi oleh pemilik rumah, konsep Do-It-Yourself (DIY) merupakan lubuk hati Majestic Design. Dalam usaha untuk membantu pemilik rumah belajar reka bentuk asli Jotun yang disyorkan secara berkesan, video tutorial dalam talian boleh didapati di jotun.com/my dan risalah bercetak juga terdapat di wakil Jotun yang dibenarkan untuk rujukan. Selain itu, pemilik rumah juga boleh menonton video tutorial dalam talian hanya dengan mengimbas kod QR pada risalah atau merujuk kepada panduan langkah demi langkah yang sangat mudah.

Majestic Design telah diuji untuk mempunyai bau yang minima semasa dan selepas digunakan. Ia juga dirumuskan tanpa bahan kimia berbahaya dan pelepasan gas seperti APEO, formaldehid dan logam berat. Selanjutnya, Majestic Design menggabungkan Teknologi TrueColour Jotun yang eksklusif dengan formulasi yang unik dengan bahan-bahan yang berkualiti untuk memastikan warna yang tepat, konsisten dan tahan lama.

Dengan Majestic Design, kini anda boleh mengubah rupa hiasan dalaman anda dan ekspresi keperibadian anda dengan sepenuhnya. Sesungguhnya, tiada yang mustahil! Mulalah sekarang untuk mewujudkan dinding karya agung anda sendiri dengan Jotun.

Jadi impresionis anda sendiri sekarang, dengan Jotun Majestic Design

 

LEMBARAN FAKTA TREND WARNA GLOBAL 2017

Urban Living

Alam semula jadi adalah sumber ketenangan kepada penduduk di negara-negara Nordic. Hutan  tebal, gunung-ganang dan sungai mempunyai kesan menenangkan. Dalam usaha untuk mencipta suasana santai di rumah, Jotun telah membangunkan palet warna kehidupan Nordic.

Penduduk Nordic tertarik kepada kekasaran dan ketenangan alam semula jadi. Mereka hidup secara ekologi, menanam sayur-sayuran mereka sendiri dan makan ikan yang mereka tangkap di dalam sungai berdekatan. Kelabu dan biru bercampur dengan warna keemasan gandum dan kuning air lautan Nordic adalah warna hubungan yang kuat dengan gaya hidup masa kini. Kehidupan Nordic pada dasarnya ialah warna alam sendiri, kata Lisbeth Larsen.

Jotun Arctic Grey, Jotun Cashmere, Jotun Washed Linen dan Jotun Band Stone yang baharu adalah beberapa warna utama dalam palet Nordic. Gabungkannya dengan Jotun Majestic True Beauty Matt, warna halus dan lembut di dinding akan diwujudkan. Warna tenang mewujudkan latar belakang yang minimalis untuk kehalusan reka bentuk perabot Scandinavia, seramik buatan tangan, rotan dan tekstil di bulu asli dan linen. Hasilnya adalah rumah di mana kehidupan seharian kita yang sibuk seolah-olah bergerak lebih perlahan. Dan sama seperti langit adalah satu bahagian penting dalam sifat Nordic, sama seperti siling di dalam rumah.

Cat siling anda dengan warna putih klasik yang sepadan dengan semua warna dinding, atau pilih nada yang lebih gelap jika anda mahu rupa yang berbeza dan lebih peribadi, kata Pengurus Global Colour Jotun.

Dengan Majestic anda juga boleh menambah sentuhan unik yang tersendiri pada dinding. Majestic Design Pearl adalah cat reka bentuk hiasan dalaman premium yang menambah kesan mewah pada persekitaran anda. Cipta pemandangan yang  berani atau halus melalui teknik yang berbeza dan pelbagai kombinasi cat reka bentuk dan warna untuk kemasan bergaya ke bilik anda.

Warna-warni tema Nordic Living:

5249 Arctic Grey

5030 St. Pauls Blue

7163 Minty Breeze

1145 Band Stone

1352 Tender Grey

10679 Washed Linen

10683 Cashmere

9918 Morning Fog

 

Majestic Design Pearl:

Warna asas 4744 Sophisticated Blue

Dikemaskan dengan Majestic Design Pearl 7468 Bruno

 

Urban Living

Bandar-bandar besar  di dunia kami penuh dengan inspirasi. Sama ada anda berada di Tokyo, Miami atau Stockholm, pemandangan kota bandar perbadankan teknologi baru, reka bentuk yang menarik dan menenangkan. Jotun telah mengubah mentaliti kini dengan menggunakan palet warna yang canggih, yang membolehkan kita untuk merasai kehidupan bandar besar dan kreatif  dalam rumah kita sendiri.

Urban Living boleh dikatakan diilhamkan daripada kota bandar yang mewah. Papan iklan dan lampu elektrik menemukan teknologi yang berkembang, percetakan 3D dan reka bentuk yang menarik. Demi mencerminkan ini, kita telah mencipta reka bentuk elegan yang berwarna merah jambu sesuai untuk dinding, ditambah dengan warna kehijauan. Tumbuh-tumbuhan amatlah penting, kata Lisbeth Larsen.

Keindahan merah jambu Jotun Delightful Pink dan Jotun Deco Pink adalah jenama terbaharu dari Jotun. Sama juga untuk Jotun Pale Green dan Jotun Evergreen, Jotun Dusty Red dan Jotun Velvet Grey. Menghasilkan campuran dengan reka bentuk arca dan kehijauan tumbuhan organik.

Jadikan rumah anda satu ruang yang canggih dan moden dengan kilauan keemasan  Majestic Design Diamond. Dengan zarah cahaya ditambah kepada asas bertekstur, matt, dinding anda akan bersinar tidak kira di mana jua pancaran cahaya.

Diilhamkan dengan bintang-bintang yang bergemerlapan di langit malam, Majestic Design Diamond pasti akan meningkatkan kehebatan rumah anda.

Tema Warna-Warna Continental Living:

1624 Skylight

1376 Mist

2782 Deco Pink

2995 Dusty Red

10835 Velvet Grey

8478 Pale Green

8479 Evergreen

2992 Delightful Pink

 

Majestic Design Diamond:

Warna asas 2374 Bliss

Dikemaskan dengan Majestic Design Diamond 2867 Lace

 

Continental Living

Melalui perjalanan, kami mendapat ilmu budaya yang berbeza. Hasilnya dapat menambah nilai persekitaran kita apabila kita membawa mereka pulang dalam bentuk kenangan dan cenderamata. Warna hangat yang membentuk palet warna kehidupan Continental itu adalah latar belakang yang sempurna untuk pengalaman ini.

Ramai orang melawat tempat-tempat seperti Marrakesh dan Istanbul, di mana bau rempah memenuhi jalan dan warna duniawi merupakan sebahagian daripada estetika negara tersebut. Dalam kad warna kami ini dapat dilihat melalui merah terang, coklat dan mustards, kata Lisbeth Larsen.

Palet ini mengandungi merah bata, seperti Jotun Heat dan Jotun Kilim, Jotun Dusty Purple, dan warna kuning keperangan Jotun Dijon Kuning dan Jotun Olive Brown. Digabungkan dengan warna vintaj yang cantik, khazanah pelancongan dan perabot berjenama lembut, warna-warna yang hangat ini membolehkan kami untuk mewujudkan rumah dengan sentuhan peribadi. Campuran dan warna berlawanan dalam satu bilik, atau tambah warna beige dan putih untuk kelihatan lebih sederhana. Segalanya boleh dicat, menurut Pengurus Warna Global Jotun.

Pintu tidak perlu berwarna putih. Pintu dan  tingkap dicat dengan warna yang sama seperti dinding, dan tambahan monokrom dan sentuhan yang menarik untuk kawasan dalaman.

Untuk menerangi rumah yang sudah menawan, reka cipta keberanian dan kelembutan dengan Majestic Design Prestige. Ia adalah cat reka bentuk mewah yang menambah sentuhan glamor kepada dinding anda. Logam luar membolehkan anda untuk menyerlahkan kawasa tertentu di rumah anda  bagi hasil yang sangat peribadi.

Pelbagai jenis cat berbeza boleh digabungkan. Pilih cat dan warna dengan Majestic di bahagian bawah dinding dan Majestic Design Prestige di bahagian atasnya. Hasilnya sungguh elegan dan unik, kata Pengurus Warna Global.

Tema Warna-Warni Continental Living:

1625 Soul

1832 Milky Way

10001 Dijon Kuning

2993 Kilim

1362 Olive Brown

2994 Heat

10428 Masala

3343 Dusty Purple

 

Majestic Design Prestige

Warna asas 2994 Heat

Dikemaskan dengan Majestic Design Prestige Gold

The post SERLAHKAN IMPRESSIONIS RAHSIA ANDA DENGAN PRODUK TERBARU JOTUN – MAJESTIC DESIGN appeared first on Malaysia Interior Design, Home-living Magazine.

No comments:

Post a Comment