Sunday, December 18, 2016

Yoga Book dan Phab 2 Series, teknologi terbaru 2016/2017 oleh Lenovo

image-1

Mr Khoo Hung Chuan, Lenovo General Manager of Malaysia and Singapore, Central Asia Pacific with the Lenovo Phab 2 Pro and the Lenovo Yoga Book

 

YOGA BOOK

Yoga Book hadir dengan ciri-ciri yang tidak pernah dilihat sebelum ini seperti Keyboard Halo dan stylus dwi-guna yang boleh digunakan untuk menulis di atas kertas dan tablet.

Reka bentuk nipis dan ringan, hayat bateri 15 jam dan 360ยบ watchband hinge memberikan pengguna tablet kebebasan untuk menulis dan melakar di mana-mana sahaja, mirip mobility telefon pintar tanpa perlu membawa komputer riba atau laptop. Dengan adanya Wi-Fi (untuk Windows) atau LTE (untuk versi Android) akan memastikan sambungan pada setiap masa, sama ada untuk bekerja atau bermain.

Halo Keyboard menyusuri perisian dan perkakasan into one interface. Dengan sentuhan butang, papan kekunci muncul dan hilang membolehkan pengguna untuk beralih dari menaip untuk melakar dengan mudah. Pengguna juga boleh mengalami pengalaman maklum balas haptic dengan memilih taipan ramalan bagi pengalaman menaip lebih baik bebanding tablet konvensional dan sepadan dengan papan kekunci fizikal.

Mengambil inspirasi daripada keanggunan dan kesederhanaan buku nota, Real Pen aksesori Yoga Book membolehkan pengguna untuk menulis dan melukis dengan pen dan kertas manakala mengubah kepada pendigitalan

 

image-2

Orson Li Yu, Malaysian fashion designer (fourth from left) and Mr Khoo Hung Chuan, Lenovo General Manager of Malaysia and Singapore, Central Asia Pacific (five from left) with models presenting the Lenovo Yoga Book and the Lenovo Phab 2 series

 

SIRI PHAB 2

Phab 2 Pro

Phab 2 Pro adalah phablet pertama di dunia yang digerakkan oleh teknologi Tango Google – satu set sensor dan perisian yang mengesan dan memetakan kawasan sekitarnya untuk membolehkan pengguna mengalamai realiti tambahan (AR) semasa.

 

Dengan Tango, Phab 2 Pro mampu mengesan gerakan fizikal dan ruang. Gabungan teknologi Tango dalam peranti membolehkan pengesanan gerakan, persepsi kedalaman, dan pembelajaran kawasan. The Phab 2 Pro membolehkan pengguna untuk memuat turun pelbagai aplikasi Tango untuk mengukur perabot mereka, membayangkan sofa tambahan di ruang tamu, atau menonton dinosaur berkeliaran di jalanan hari ini.

 

Selain daripada ciri Tango yang unik, Phab 2 Pro dikuasakan dari Qualcomm® Snapdragon ™ 652 processor, sambungan 4G LTE, dan time-stamping, kamera dan keupayaan pemprosesan sensor yang maju.

 

The Phab 2 mempunyai ciri Pro Dolby AudioTM Capture 5.1 dengan keupayaan mainan semula Dolby Atmos® untuk membantu menangkap detik-detik kehidupan melalui video dengan audio kualiti yang hebat. Dengan Dolby Capture Audio 5.1, anda boleh menggunakan saluran bunyi sekeliling crytal-clear 5.1 untuk merakam dan berkongsi panorama yang cantik dan jelas dengan kombinasi tiga mikrofon, menangkap spatial dengan pengurangan bunyi, bersama-sama dengan kamera 16MP yang menyokong rakaman video terbaik.

 

 

Phab 2 Plus

Phab 2 Plus didatangkan dengan dwi kamera 13MP di bahagian belakang yang mempunyai fokus segera, kanta F2.0 dan pemproses isyarat imej Fujitsu Milbeaut® gred profesional yang menguasakan kamera Leica. Jurugambar boleh menangkap gambar yang menakjubkan dengan low light shot,  kontras tinggi sambil mengekalkan warna yang nampak hidup, detail yang di kawasan bayang-bayang dan latar belakang kabur yang menawan. perisian kamera turut menggabungkan mod manual dan juga kesan khas yang lain.

 

Phab 2
Phab 2 adalah telefon pintar AR mampu milik dengan banyak ciri menarik seperti yang terdapat dalam kebanyakan model high-end. mod AR Phab 2 misalnya membolehkan anda untuk menghasilkan gambar lebih dan video dengan memberi kesan superimposed seperti latar belakang maya atau kartun ke gambar anda – sesuai untuk berkongsi di media sosial.

 

Tarikan lain termasuk paparan HD 6.4 inci yang besar, lengkap dengan kamera 13MP fas-focusing dan 32GB penyimpanan on-board  yang boleh ditambah melalui slot microSD

 

HARGA

Yoga Book dalam Windows atau Android dilengkapi dengan Yoga Book sleeve, Real Pen dan Book Pad, boleh didapati bermula akhir Disember di Lenovo Exclusive Store. Yoga Book berharga RM2, 599, termasuk GST untuk kedua-dua versi Windows dan Android.

 

 

Siri Phab 2 siri dilengkapi protective clear case, boleh didapati di Lenovo Exclusive Stores and Lenovo Multi Brand Stores dari pertengahan Disember dan seterusnya

 

Phab 2 Pro berharga RM1, 899, termasuk GST.

Phab 2 Plus berharga RM1, 299, termasuk GST.

Phab 2 berharga dari RM899, termasuk GST.

www.lenovo.com.

 

The post Yoga Book dan Phab 2 Series, teknologi terbaru 2016/2017 oleh Lenovo appeared first on Malaysia Interior Design, Home-living Magazine.

No comments:

Post a Comment